Nieuwe Samsung USB’s?!

twee nieuwe Samsung USB's die naast elkaar liggen.

Nieuwe Samsung USB’s?!

Samsung memory. is één van de grotere fabrikanten van geheugenopslag producten in de wereld. Ze staan bekend om hun mooie design’s en snelle producten. Maar kunnen ze de concurrentie van sneller groeiende merken, zoals SanDisk, wel aan?

Over de laatste aantal jaren heeft Samsung meerdere keren nieuwe producten op de markt gebracht, zoals de nieuwe capaciteiten geheugenkaarten. Maar een tijdje geleden hebben ze ook een ander nieuw product uitgebracht. De Samsung Bar Plus USB Drive. Wij zouden geen Samsung USB heten als we niks over Samsung USB’s zouden weten. Daarom gaan we je in dit artikel alles vertellen wat je over dit product moet weten.

Nieuwe USB sticks – Algemeen

Samsung zegt zelf: ”De stick past makkelijk in de hand en is een slimme mix van stijl, snelheid en betrouwbaarheid”. Wij bij de redactie zijn het hier mee eens. De USB Flashdrive is klein en compact. Dit maakt het gelijk een erg handig product wat goed gebruikt kan worden in autoradio’s televisies en gameconsoles. Daarnaast spreekt de stijl van het product ons erg aan. De zachte lijnen en de naadloos verwerkte opening in de USB stick geeft het een smaak van elegantie. De metalen behuizing maakt deze smaak helemaal af en bovendien geeft die zekerheid over de veiligheid van het product.

Nieuwe USB sticks – Bescherming

Bescherming van de Nieuwe Samsung USB's

Omdat Samsung weet dat je bestanden erg belangrijk voor je kunnen zijn hebben ze de Samsung Bar Plus zo beschermd mogelijk gemaakt. Ten eerste is de USB stick waterbestendig. Dit houdt in dat de USB stick tot 72 uur onder water kan overleven. Mocht je dus een fotograaf zijn die houdt van snorkelen. Pak je kans! Daarnaast is de USB stick schokbestendig, magneetbestendig, kan die temperaturen van -25 tot +85 graden Celsius aan en gaat hij niet kapot bij het passeren van een vliegtuigpoortje. Al met al zou je dus kunnen zeggen dat Samsung haar best heeft gedaan. Mocht je product nou toch voor tijd er mee stoppen heeft Samsung ook een garantie van 5 jaar aan het product gehangen.

Nieuwe USB sticks – Snelheden

Snelheden van de nieuwe Samsung USB's

Dan komen we nu aan bij het onderwerp wat echt belangrijk is: de snelheid van de USB stick. Het probleem is dat bijna elke fabrikant heel trots de leessnelheid van hun producten publiceert, maar niet de schrijfsnelheid. Dit is erg jammer, want uiteindelijk is dit het belangrijkste bij bijna elke geheugentoepassing. Daarom zijn wij van Samsung geheugen iets verder gaan kijken naar hoe we toch achter deze snelheid konden komen. Uiteindelijk na zelf een test te doen zijn we er achter gekomen dat de USB stick rond de 60 mb/s schrijft. Dit is niet slecht, maar ook niet geweldig.

Conclusie

De USB stick is gemaakt om mee te nemen. Dit blijkt uit het metalen design waarbij je zeker bent dat de USB stick niet kan breken. Daarnaast is de USB stick bestendig tegen meerdere dingen en geeft Samsung je de garantie dat de USB stick minimaal 5 jaar mee gaat. De Snelheid van het product is aan de bovenkant van gemiddeld. Omdat de leessnelheid hoog is zou je snel vergeten dat de schrijfsnelheid gemiddeld is. Daarom blinkt de USB stick niet echt uit op dit element. Al met al is de Samsung Bar Plus een prachtig product en raden wij het zeker aan!